VAD GÖR EN PROFFESIONELL ORGANISATÖR?
Vi hjälper dig från kaos till harmoni - med yttre ordning skapar vi inre lugn
En ordningskonsult (eller ordningsexpert, organiseringskonsult, professionell organisatör, personlig organisatör eller professionell hemorganisatör) är en konsult som kan hjälpa dig städa, rensa och organisera. Titeln i sig kommer från det engelska professional organizer, ett yrke som sprider sig internationellt och idag är väldigt populärt i exempelvis USA.
När du anlitar en ordningskonsult får du någon som tar sig tid att lära känna dig, förstår dina behov och ger dig värdefulla råd för att nå dina mål - helt utan att döma dig och under tystnadsplikt. De hjälper dig att praktiskt eller virtuellt bryta ned överväldigande arbetsuppgifter när du ska rensa och organisera ditt hem eller din arbetsmiljö, hjälper dig med tidsplanering och prioritering, och sätter system på plats för att hjälpa dig att bli mer produktiv och eliminera distraktioner.
Det som är bra låter vi vara som det är och fokuserar istället på det som är mindre bra för att göra det bättre
Exempel på vad vi kan hjälpa till med:
Storstädning och organisering av ditt hem (kök, skafferi, garderober, vardagsrum, sovrum, lekrum, hemmakontor, tvättstugor, garage, källare, förråd)
Organisering och anpassning av bohag för flytt till en mindre bostad
Flyttservice i form av storstädning, rensning och organisering, packning av saker och uppackning i den nya bostaden
Coachning i tidshantering, organisering och produktivitet (yrkesliv eller personligt liv)
Organisering för äldre (datorassistans, betalning av fakturor, recept, försäkringsformulär och organisering av skattedokument)